Friday, February 3

Ayah.............

Ayh aku nama bernama Hasan, org rmai pngil acu can..Ayh aku bkn la engineer,arkitek ka apa..ayh aku cuma pesawah. Pa pun tima kasih bnyk ayh besarkan semah selama nie. Bkn ni yg aku nk ceritakan tp kisah suka duka ayh aku menempuhi hidup beberapa thn dlu.Kisah ni berlaku dlm thn 2007, aku xtahu punca dia dr mana cuma ayh ckp skit ni bermula dr skt sendi2, pas tu xlalu mkn smpai dr size L to xs(masa tu aku bli kn bju raya size tu) jenuh berubat sana cni,moden kampung suma pegi....xdpt kesan jgk!akhirnya aku ingt lg dlm bln 12 masa tu kak oja wat knduri msk rumh bru klu xslh ayh dh trk,terbaring....kulit mengelupas,kurus sngt nk pg mna kena pimpin pkai pampers..muka jgn ckp la cengkukng sesngt!ptg tu lps knduri kami hntr ayh kt hsptl Taiping,ayh kna thn wad biasa mula2 pas tu kna msk ICU seminggu x sdr last doktor operate kt tengkuk tuk bg penafasan bantuan...xlama tu ayh sedar tp kami xfhm apa dia ckp sbb tengkuk dia beluang bila beckp angin tu kuar ikt c2....akhirnya doktor sah kn ayh penghidap hepatitis B!Ya Allah hanya Dia sj tahu betapa risau nya ht kami sekeluarga..tetapi berkat doa semua akhirnya ayh mkin sembuh itu pun stlh berbagai rawatan,yg pntg sekali ayh kna bergntg pd ubt dan mkn kna pntg..mkn rebus2 sj klu mkn x jga nti hati ayh akn bengkak blik dan mengeras pas tu dmm..tp kini semakin pulih,mkn pun dh bleh mkn apa yg kami mkn..alhamdulillah...luv u ayh :)

No comments:

Post a Comment